Szkolenia
pełne pasji!

501 091 419

Kompendium podatkowe 2025

UWAGA: Brak możliwości zakwaterowania dla nowych zgłoszeń od 26.11 (przyjazd dzień wcześniej)

 

Dzień 1 – Podatek VAT. Prelegent: Anna Kędzierska – Adamczyk

  1. Uchwalone zmiany w podatku VAT – szybka powtórka.
    • status małego podatnika,
    • wnioski WIS,
    • zmiany w fakturowaniu,
    • zmiany zasad ustalania i rozliczania proporcji w podatku VAT naliczonym,
    • zmiany w zasadach zwrotu dla podatnika bezgotówkowego,
    • zmiany w mechanizmie podzielonej płatności,
    • zmiany w sankcjach w podatku VAT,
    • zmiany w ewidencjach dla potrzeb OSS i IOSS,
    • inne drobne zmiany w ustawie
    • korekty w VAT
    • rozliczenia kwartalne w Vat w praktyce
    • załącznik nr 15 w praktyce
  2. Planowane zmiany w podatku VAT – vat od kaucji.
  3. Status podatnika VAT – problemy praktyczne. Czy będzie zmiana limitu dla zwolnienia podmiotowego w VAT?
  4. Usystematyzowanie wiedzy w temacie: kas fiskalnych, terminali, JPK w podatkach dochodowych, fakturowania – problemy praktyczne. Nowe rozporządzenie w sprawie zwolnień z obowiązku ewidencjonowania przy użyciu kas fiskalnych.
  5. Jeszcze o ulgach – dla młodych, powracających, 4 dzieci i senioralnej.
  6. Jeszcze o samochodach w podatku VAT w 2024 roku.
  7. Jeszcze o miejscu opodatkowania usług w VAT – czyli układami i rozwiązujemy problemy praktyczne.
  8. Co słychać w temacie KSeF?
  9. Rozporządzenie w sprawie 0% VAT na towary i usługi dla powodzian w praktyce.
  10. Nieodpłatne przekazanie towarów i nieodpłatne świadczenie usług a VAT. Idą święta…

Dzień 2 – Pozostałe zmiany podatkowe. Prelegent: Anna Kędzierska – Adamczyk

  1. Inne zmiany w podatkach – ryczałt, podatek dochodowy i ordynacja podatkowa, podatek od spadków i darowizn – uchwalone razem z pakietem SLIM VAT 3.
  2. Mały zus plus po zmianach. Limity, wskaźniki, pułapki, stanowiska ZUS.
  3. Wakacje ZUS – podstawowe informacje, pułapki, rozliczenie.
  4. Kasowy PIT w 2025 roku?
  5. Podatkowe konsekwencje zwrotu nadpłaconej składki zdrowotnej.
  6. Czy będą zmiany w składce zdrowotnej?
  7. Inne plany legislacyjne w obszarze podatków.
  8. Trudne i kontrowersyjne koszty – ciągłe wątpliwości w temacie zapłat za faktury – przelew, biała lista, MPP. Najnowsze interpretacje w obszarze kosztów. Zmiana formy opodatkowania a koszty uzyskania przychodu.
  9. Dyrektywa DAC 7 w praktyce.
  10. Idą święta – podatkowe konsekwencje darowizn i reprezentacji w podatkach dochodowych.
  11. Sygnaliści w praktyce.
  12. Panel dyskusyjny.

Dzień 3 – CIT, oraz schematy podatkowe. Prelegent: Sobiesław Szefer

  1. SCHEMATY PODATKOWE CELE I METODY DZIAŁANIA- PRAKTYCZNE PODEJŚCIE W BIURACH RACHUNKOWYCH I DORADZTWACH PODATKOWYCH
    • Mity i legendy czym jest schemat podatkowy.
    • Przykłady uzgodnień które mogą być schematem podatkowym.
    • Definicja pojęcia – uzgodnienia.
      • jakich podatków dotyczy uzgodnienie i dlaczego prawie wszystkich?
      • czy każde uzgodnienie może być schematem?
      • czy schematy to wyłącznie optymalizacje i obejścia przepisów?
    • Schemat podatkowy metodologia rozpoznania
      • kryterium głównej korzyści i ogólnej cechy rozpoznawczej – omówienie charakterystyki,
      • szczególna cecha rozpoznawcza- omówienie charakterystyki
      • inna cecha rozpoznawcza – omówienie charakterystyki
    • Korzystający – dlaczego jest istotny przy identyfikowaniu schematu?
    • Spełnienie kategorii uzgodnienie oraz jednej z cech rozpoznawczych może oznaczać , iż
      występuje schemat podatkowy.
    • Kryterium kwalifikowanego korzystającego- kryterium pozwalające na nie przejmowanie się schematami podatkowymi
    • Jeżeli już rozpoznaliśmy schemat podatkowy to jakie mamy rodzaje schematów?
      • schemat transgraniczny.
      • schemat krajowy
      • schemat standaryzowany.
      • schemat podatkowy niestandaryzowany
    • Obowiązki promotora.
    • Obowiązki korzystającego
    • Obowiązki wspomagającego.
    • Informacje i zawiadomienia MDR
  2. Omówienie zasad sporządzenia dokumentacji podmiotów powiązanych
    • Podstawowe pojęcia związane z rozpoznaniem transakcji pomiędzy podmiotami powiązanymi oraz progi ustawowe.
    • Kiedy pomimo przekroczenia progów nie trzeba sporządzać dokumentacji.
    • Jakie elementy powinna zawierać dokumentacja podmiotów powiązanych – praktyczne rozważania na konkretnej sporządzonej dokumentacji.
    • Metody ustalenia prawidłowości zastosowanych pomiędzy podmiotami cen – jaką metode zastosować ?
    • Kiedy trzeba dodatkowo sporządzić analizę porównawczą?
  3. Podatek minimalny od 2024 pierwsza płatność w roku 2025
    • Podstawowe pojęcia
    • Zasady ustalania i kogo dotyczy
    • Podstawa opodatkowania
    • Stawka podatku.

 

Prelegent:

Anna Kędzierska – Adamczyk

Absolwentka Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach. Doradca podatkowy z 27 letnim stażem. Wspólnik w kancelarii doradztwa podatkowego. Wykładowca na studiach z zakresu podatków oraz wynagrodzeń w Akademii WSB oraz Akademii Ekonomicznej w Krakowie. Trener z 17 letnim stażem z zakresu podatków dochodowych, podatku VAT, naliczania wynagrodzeń, ZUS, zasiłków. Praktyk z pasją dzielący się zdobytą przez lata wiedzą i doświadczeniem.

 

Prelegent:

Sobiesław Szefer

Ekspert ds. podatkowych, licencjonowany przez Ministerstwo Finansów doradca podatkowy, doświadczony praktyk (od 19 lat prowadzi własną kancelarię doradztwa podatkowego), wykładowca wyższych uczelni, działalność dydaktyczna od 10 lat: szkolenia, wykłady oraz warsztaty z zakresu prawa podatkowego.

 

 

 

 

 


Termin i miejsce szkolenia


27/11/2024 do 29/11/2024 (3 dni)

Hotel Arłamów**** Arłamów 1, 38-700 Arłamów

Cena:


Cena FIRST MINUTE do 18.10.2024, lub wyczerpania miejsc: 2690zł/os +23% VAT

Cena od 19.10.2024 lub po wyczerpaniu puli „FIRST MINUTE”: 2790zł/os +23% VAT

Cena zawiera:


Cena obejmuje:

  • udział w 3 dniach szkolenia
  • materiały szkoleniowe
  • imienny certyfikat ukończenia szkolenia (zawiera informacje o liczbie pkt dla doradców podatkowych, radców prawnych)
  • wyżywienie zgodnie z harmonogramem
  • 2 noclegi w pokojach 2os
  • udział w atrakcjach (szczegóły w harmonogramie)
  • nielimitowany dostęp do strefy basenowej

Cena nie obejmuje:

  • dopłaty za pokój 1os
  • dodatkowego noclegu przed lub po szkoleniu
  • zakwaterowania osoby towarzyszącej
  • parkingu (30zł brutto/doba)
  • transportu

Warunki płatności:

  • Należność za szkolenie należy uregulować na podstawie faktury proforma, która zostanie do Państwa wysłana na ok. 2-3 tygodnie przed przed szkoleniem.
  • Warunek przedpłaty nie dotyczy uczestników z dofinansowaniem – termin płatności zostanie uzgodniony w zależności od zapisów umowy o dofinansowanie.

Organizator szkolenia:

EDUCOR Zuzanna Tarkota
43-100 Tychy, ul. Dojazdowa 9b

Dodatkowe informacje


Harmonogram szkolenia:

I Dzień

8:30-09:55 – przyjazd i rejestracja uczestników
10:00-15:00 – szkolenie
15:00-16:00 – obiad
16:00 – 20:00 – czas wolny
20:30- 22:00 – kolacja

II Dzień

7:00-9:00 – śniadanie
9:00 – 15:00 – szkolenie
15:00 – 16:00 – obiad
16:00 – 20:00 – zorganizowane atrakcje dla Uczestników (wybór uzależniony od warunków pogodowych – szczegóły pojawią się na ok 2 tygodnie przed szkoleniem)
20:30 – uroczysta kolacja z muzyką na żywo

III Dzień

7:00-9:00 – śniadanie
9:00 – 10:30 – szkolenie
10:30-11:00 – przerwa na wykwaterowanie
11:00-14:30 – cz 2 szkolenia
14:30 – 15:00 – obiad, a następnie powrót


Masz pytania ?
Skontaktuj się z nami